L’exposició


DAVID BOWIE IS looking at
Barcelona 

PRORROGAT FINS AL 15 D’OCTOBRE!

Últims dies per visitar l’espectacular exposició internacional DAVID BOWIE IS al Museu del Disseny de Barcelona.

El Victoria and Albert Museum de Londres va gaudir d’un accés sense precedents al David Bowie Archive per preparar la primera retrospectiva internacional sobre l’extraordinària trajectòria de David Bowie, un dels artistes més innovadors i influents del nostre temps

DAVID BOWIE IS explora els processos de David Bowie com a músic innovador i icona cultural, a través d’un recorregut pel seu estil canviant i reinvenció constant durant cinc dècades. L’exposició també se centra en la seva obra col·laborativa amb artistes i dissenyadors, i demostra com el treball de Bowie va influir i va rebre la influència de moviments més amplis de l’art, el disseny, la música i el teatre.

L’exposició reuneix més de 300 objectes, que inclouen fotografies, caràtules de discos, lletres manuscrites, vestuari original, dissenys d’escenaris i material inèdit dels concerts de l’artista durant les cinc dècades passades, facilitat pel‘David Bowie Archive’.

DAVID BOWIE IS constitueix una mirada profunda a la manera en què l’art de David Bowie ha inspirat altres artistes per desafiar les convencions i buscar la llibertat d’expressió..

La diversitat de l’obra de David Bowie, la varietat de les seves fonts d’inspiració i l’estreta interrelació entre multitud de disciplines i formes d’expressió ocupen un lloc central en la mostra.

La seva música i el seu individualisme radical no només van rebre la influència de moviments artístics, del món de la moda, del disseny i de la cultura contemporània, sinó que Bowie també va deixar la seva empremta en aquests àmbits.

Obra colaborativa

A l’exposició es poden veure més de 60 vestits utilitzats per Bowie en els concerts, entre els quals s’inclouen els bodies de Ziggy Stardust (1972) dissenyats per Freddie Buretti; les ostentoses creacions de Kansai Yamamoto per a la gira Aladdin Sane (1973), i l’abric confeccionat amb la tela de la Union Jack, dissenyat per Bowie i Alexander McQueen per a la caràtula del disc Earthling (1997).

També s’exposen fotografies de Brian Duffy, Terry O’Neill i Masayoshi Sukita; il·lustracions per a les fundes dels vinils de Guy Peellaert i Edward Bell; proves de caràtules per a l’últim disc de l’artista, The Next Day (2013), dissenyades per Barnbrook; fragments de pel·lícules i actuacions en directe, que inclouen imatges de L’home que va caure a la Terra (1976) i del programa televisiu Saturday Night Live (1979); vídeos musicals com els de Boys Keep Swinging (1979) i Let’s Dance (1983), i dissenys d’escenaris per a la gira Diamond Dogs (1974).

Tot això conviu amb la quantitat més gran d’objectes personals de l’artista que s’ha exposat mai: storyboards, repertoris i lletres manuscrites, així com esbossos, partitures i textos de Bowie que són una prova de l’evolució de les seves idees creatives.

Una
experiència
inmersiva

DAVID BOWIE IS suposa una experiència audiovisual completa gràcies a l’ús de tecnologia multimèdia del nivell tecnològic més avançat. Els visitants de la retrospectiva sobre David Bowie poden submergir-se en els mons sonors de l’artista gràcies a l’ús d’auriculars Sennheiser, soci tecnològic de la mostra. L’exposició recorre a les últimes novetats en tecnologia d’àudio per fusionar virtualment imatge i música. Gràcies a aquests aparells és possible escoltar la banda sonora que acompanya les obres exposades, de tal manera que integren el material sonor i el fusionen amb el recorregut per l’exposició.

*L’ús dels dispositius de Sennheiser s’inclou en el preu de l’entrada.

Éxit internacional

DAVID BOWIE IS ha recorregut el món en una gira internacional des de la seva inauguració al Victoria & Albert Museum de Londres el 2013, i ha viatjat a nou museus de diferents països, entre els quals hi ha el Canadà, França, Alemanya, Holanda, Austràlia o el Brasil. Després del seu pas per Tòquio, Japó, arribarà al Museu del Disseny de Barcelona, el proper 25 de maig.

L’exposició ha sobrepassat el milió i mig de visitants, cosa que la converteix en la mostra més visitada en els 164 anys d’història del Victoria & Albert Museum de Londres.

COMPRAR ENTRADES